Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.02.2012 13:25 - Център за Градска Мобилност
Автор: budnatasyvest Категория: Други   
Прочетен: 2441 Коментари: 2 Гласове:
2



Здравейте,

От много дълго време си мисля да си направя блог, но така и не стигах до там.. до днес! Днес, чашката ми преля окончателно и реших, че трябва да се вземат мерки, защото колкото повече се мълчи, толкова повече нищо не се прави!

И така... този пост е посветен, както си личи и от заглавието на Центъра за Градска Мобилност в не безизвестната ни столица - София.

На 09.06.2011 г. се случи една неприятна, но предполагам и не толкова рядко срещана ситуация в градския транспорт, за която бях достатъчно бесен, за да пусна и жалба, която гласи следното:


Здравейте,

Жалбата ми е свързана с шофьор на автобус по автобусна линия 76. На 09.06.2011 г. на колелото в кв. Гоце Делчев зелен автобус 76 (уточнявам цвета, защото след него имаше още един жълт, който тръгна малко след него) пристигна със закъснение и веднага завъртя намалявайки на спирката, но така и не спря напълно. Аз се качих, а приятелката ми след мен, но поради неспрялото превозно средство тя залитна и за малко да падне. В следствие на това, тя направи забележка на шофьора, който й отговори, че нямало да я чака само нея, като изречението му завърши с любезното обръщение "ма". Тя отново му направи забележка, че няма право да се държи по този начин, а в отговор шофьора и изкрещя "ти ли ще ми кажеш, бе тъпа кучко", откъдето и аз не издържах и му казах на доста по-висок тон да не й говори по този начин. Оттам той вместо да се извини или поне да си замълчи, започна да креши и по мой адрес, че съм бил, цитирам "дришльо" и да млъквам. В следващия момент извади някакъв железен прът или тръба и започна да удря заплашително в тръбите на автобуса и да крещи, че ще ме свали от автобуса и ще ме пребие. Действието се развива между 14:18 и 14:20 часа. Веднага след като слезнахме от превозното средство (шофьора отвори врата между спирките и докато слизахме ни съпроводи с още псувни) се обадих в кол-центъра на Център за градска мобилност. Проведох разговор със ваша служителка, който би трябвало да е регистриран най-вероятно между 14:20 и 14:25 часа, описвайки й ситуацията. Тя ме посъветва, освен оплакването в кол-центъра да напиша жалба и тук в сайта ви. Надявам се, че въпросният шофьор, ще бъде санкциониран максимално сурово. Поне аз смятам, че за закъснение, неизчакване на пътник на спирка, последващи псувни и заплаха за побой с оръжие, следва да бъдат наложени възможно най-строгите санкции, включително и уволнение (ако е възможно).

С уважение,
Александър Малцев


След пускането на жалбата, в продължение на няколко седмици, редовно проверявах за отговор, който така и продължаваше да липсва. В даден момент реших, че са си го преместили от левия крачол в десния, но днес, 7 месеца по-късно, разбрах, че макар и с месец закъснение съм получил следния отговор, от който по всичко личи, че жалбата ми е разгледана и забележете - отчетена, като основателна.


СТОЛИЧЕН АВТОТРАНСПОРТ ЕАД
Изх.№ С - 106/07.07.2011

Уважаеми господин Малцев,

Във връзка с Ваша жалба № 5114 относно поведението на водач, обслужващ автобус от линия № 76, е извършена служебна проверка, за резултата от която Ви уведомяваме: Ежедневно водачите от масов градски транспорт работят при не леки условия. Интензивното движение, големите задръствания и напрежение рефлектират в нашите водачи, но това не им дава право да се държат непристойно. От водача Кирил Василев е взето писмено обяснение. За допуснати нарушения и грубо, арогантно държание, дисциплинарната комисия на поделение "Дружба" му е наложила парична санкция съгласно ВПОРЗ /вътрешни правила за организация на работната заплата/, - чл. I. т. 3. "Култура на поведение към пътниците".
Господин Малцев, с настоящото писмо Ви изказваме извинения от името на ръководството на "Столичен автотранспорт" - ЕАД за неприятния случай.

ИЗП.ДИРЕКТОР:......./п/........ /инж.А.Добранов/


Чудесно! Има справедливост, нали!? Да, да, ама не, както обичаше да казва Петко Бочаров в близкото минало. По незнайни причини ме загложди въпроса "с колко, аджеба, е глобен въпросния шофьор?". Протърсих отговор. Стъпка първа - питах чичо Гугъл, но се оказа, че и той като мен не знае. Хм, нали той знаеше всичко.. както и да е. Стъпка втора - обаждане в съответните органи. След солидно прехвърляне от служител на служител, на най-различни телефони и навъртане на солидна сметка, най-накрая попаднах на правилния човек, който ми даде следния адекватен отговор "Ами, по вътрешния правилник, глобата по чл. I. т. 3. "Култура на поведение към пътниците" е 1% от месечното им възнаграждение, а те шофьорите взимат, като основна заплата, някъде около 600-700 лв. на месец, в зависимост... за всеки е различно". Колкото и да съм зле с математиката, веднага успях да сметна, че 1% от 600 лв. са 6 лв.?!? Какво??? За всичко, което се случи глобата на този $(%*@&$# е 6 лв.????????????? Хахаха, е няма такъв смях, няма такова наказание, няма такава държава.. освен нашата!!! Може много да си я обичам, но неуредиците, недомислиците и най-вече опциите индивидите отговарящи на описанието "$(%*@&$#", да се измъкват безнаказано или с глога от 6 лв. (за оптимистите 7 лв.) са безкрайни!

Между другото, по същия този правилник, се оказва, че ако на спирката няма каса за билети и шофьора каже че няма, аз, ти и всеки един от пътниците ПО ПРАВИЛНИК, трябва да бъдем глобени. Смях - второ действие! Предвид факта, че шофьорите са на подчинение на съответните депа, а контрольорите са към Центъра за Градска Мобилност, представете си, да го наречем, едно "картелно споразумение" в което контрольори и шофьори (или съответните дружества) се разбират, че при следваща обявена акция, шофьорите спират да продават билети, а контрольорите проверяват и глобяват на поразия. Как ви звучи? Задължават те да имаш съответен документ, лишават те от практическата възможност да се сдобиеш с него (да не се лъжем, има много малко спирки с каси за билети), но отговорността ти остава! Още веднъж, как ви звучи? ... защото на мен ми звучи зле. Звучи ми несправедливо. Звучи ми така, както би ми звучала смрадта от градска тоалетна, ако миризмата можеше да се превърне в звук!!!


Best regards,
Alexander Maltsev


Тагове:   София,   СКГТ,


Гласувай:
2


Вълнообразно



1. apollon - хубаво е да държиш сметка на дост...
18.02.2012 11:29
хубаво е да държиш сметка на достойнството си
цитирай
2. apollon - те добре, че все пак са го глобили
18.02.2012 11:30
те добре, че все пак са го глобили
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: budnatasyvest
Категория: Други
Прочетен: 10698
Постинги: 1
Коментари: 2
Гласове: 3
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930